Űzzük el az unalmat!

Vannak napok, mikor az időjárás közbe szól az eltervezett tevékenységeinkbe, viszont ez nem feltételezi azt, hogy ne tudnánk mozgásos játékokat játszani, legyen szó óvodáról vagy otthoni játszásról a szobában.

Ha zárt térben játszunk, néhány szempontot figyelembe kell vennünk:

  • a terem/szoba legyen jól kiszellőztetve úgy játék előtt, mint után
  • a játé ideje alatt tartsuk legalább bukón az ablakot
  • tartsunk rendet magunk körül játék közben és után is

Megettem a csokit!  (korosztály: iskolás gyerekek)

Az asztalra készítünk egy- egy tábla csokoládét, villát és kést. A feladat, hogy érintés nélkül bontsuk ki a becsomagolt csokoládét késsel és villával. Vezényszóra indul a verseny és amelyik játékos szabály szerint járt el „Megettem a csokit” felkiáltással jelzi, hogy elfogyasztotta a csokit. Tappsal vagy egy cikk csokival jutalmazzuk.

Kő, papír, olló

Az asztalra készítünk egy kistál cukorkát vagy bármilyen kisebb méretű játékokat vagy pénzérméket, amiket sorra el lehet nyerni. A megszokott módon játszuk a játékot: ökölbe szorított kéz jelenti a követ, széttárt újjak jelentik a papírt és a mutató és középső újj egyszerre jelentik az ollót. A játékosok a következő mondkókát hangosztatják:

Kő, papír, olló

Neked szamár, nekem ló.

Az adott kör nyertese elvehet egyet a tálból  vagy a társától, amit vissza kell tennie a tálba. A játék akkor ér véget, mikor nem marad több nyeremény. Az lesz a nyertes, aki több cukorkát, tárgyat gyűjt össze.

Leltározás

Ezt a játékot otthon es az oviban is könnyedén játszhatjuk, mivel nem igényel sem sok teret sem eszközöket. Mindössze a meglévő játékokra lesz szükségünk. Leltárt készítünk, hogy meg van- e minden játék és nincsenek- e eltörve vagy meghibásodva. Egy előre lerajzolt játéklista alapján végezzük a leltározást. A pedagógus sorban mondja és mutatja s listán lévő játékokat, a gyerekek pedig ellenőrzik az adott játékot és annak állapotát. Ha a játék meg van és nincs meghibásodva egy pipát írunk a rajz mellé.

Indul a tánc!

A gyerekek szabadon mozognak, miközben elindítjuk a zenét (bíztssuk a gyerekeket, hogy minél imprvizatívabban mozogjanak). A zenét egy adott pillanatban megállítjuk, mire a gyerekek is szoborrá dermednek, aki akár egy kicsit is megmozdul, leül a pillanatnyi helyére. A zene és a tánc tovább folytatódik, majd ismét hirtelen megállítjuk és a földön ülő gyerek nevét kiálltjuk az egyik testrészével…pl: (Kati, fej). Mostmár mindenki újra táncol és újra indul a játék.

Színes fonal labirintus

Korosztálynak megfelelően néhany különböző színű fonalat helyezünk el az asztalon úgy, hogy keresztezzék egymást.

  • 3-4 évesek- 2,3 fonal
  • 4-5 évesek- 3,5 fonal
  • 5-7 évesek- 5,7 fonal

A gyerekek a mutatóujjukat végig vezetik egy-egy fonalon. Nehezítsük a játékot, számok, betűk vagy szavak kirakásával. A gyerek vezesse végig az ujját pl. a „l” betűn.

Blogcikk Megosztása:

Facebook
Twitter
Pinterest

Hozzászólás írása:

Kapcsolódó Tartalmak

Mikulás története

Régen történt, több száz esztendeje, hogy ünnepé vált Szent Miklós története. Teltek a napok, hónapok, évek de a napja a

Közös játék szülőkkel

Nézz meg jól! Amire szükség van: néhány plusz ruhadarab és kiegészítő. A gyerekek szülei körben állnak, a gyerekek a körön

Föld napi versek

Ez a nemzetközi ünnep nem csak a felnőttek hanem a gyerekek számára is rendkívül fontos. A gyerekeket már egészen kicsi

Köszöntők gyerekeknek

Reggeli köszöntő Hideg reggel harmat ébred, köszöntsük a fagyos telet. Öltözz pajtás, vár a móka, szóljon hát a téli nóta!