Vannak napok, mikor az időjárás közbe szól az eltervezett tevékenységeinkbe, viszont ez nem feltételezi azt, hogy ne tudnánk mozgásos játékokat játszani, legyen szó óvodáról vagy otthoni játszásról a szobában.
Ha zárt térben játszunk, néhány szempontot figyelembe kell vennünk:
- a terem/szoba legyen jól kiszellőztetve úgy játék előtt, mint után
- a játé ideje alatt tartsuk legalább bukón az ablakot
- tartsunk rendet magunk körül játék közben és után is
Megettem a csokit! (korosztály: iskolás gyerekek)
Az asztalra készítünk egy- egy tábla csokoládét, villát és kést. A feladat, hogy érintés nélkül bontsuk ki a becsomagolt csokoládét késsel és villával. Vezényszóra indul a verseny és amelyik játékos szabály szerint járt el „Megettem a csokit” felkiáltással jelzi, hogy elfogyasztotta a csokit. Tappsal vagy egy cikk csokival jutalmazzuk.
Kő, papír, olló
Az asztalra készítünk egy kistál cukorkát vagy bármilyen kisebb méretű játékokat vagy pénzérméket, amiket sorra el lehet nyerni. A megszokott módon játszuk a játékot: ökölbe szorított kéz jelenti a követ, széttárt újjak jelentik a papírt és a mutató és középső újj egyszerre jelentik az ollót. A játékosok a következő mondkókát hangosztatják:
Kő, papír, olló
Neked szamár, nekem ló.
Az adott kör nyertese elvehet egyet a tálból vagy a társától, amit vissza kell tennie a tálba. A játék akkor ér véget, mikor nem marad több nyeremény. Az lesz a nyertes, aki több cukorkát, tárgyat gyűjt össze.
Leltározás
Ezt a játékot otthon es az oviban is könnyedén játszhatjuk, mivel nem igényel sem sok teret sem eszközöket. Mindössze a meglévő játékokra lesz szükségünk. Leltárt készítünk, hogy meg van- e minden játék és nincsenek- e eltörve vagy meghibásodva. Egy előre lerajzolt játéklista alapján végezzük a leltározást. A pedagógus sorban mondja és mutatja s listán lévő játékokat, a gyerekek pedig ellenőrzik az adott játékot és annak állapotát. Ha a játék meg van és nincs meghibásodva egy pipát írunk a rajz mellé.
Indul a tánc!
A gyerekek szabadon mozognak, miközben elindítjuk a zenét (bíztssuk a gyerekeket, hogy minél imprvizatívabban mozogjanak). A zenét egy adott pillanatban megállítjuk, mire a gyerekek is szoborrá dermednek, aki akár egy kicsit is megmozdul, leül a pillanatnyi helyére. A zene és a tánc tovább folytatódik, majd ismét hirtelen megállítjuk és a földön ülő gyerek nevét kiálltjuk az egyik testrészével…pl: (Kati, fej). Mostmár mindenki újra táncol és újra indul a játék.
Színes fonal labirintus
Korosztálynak megfelelően néhany különböző színű fonalat helyezünk el az asztalon úgy, hogy keresztezzék egymást.
- 3-4 évesek- 2,3 fonal
- 4-5 évesek- 3,5 fonal
- 5-7 évesek- 5,7 fonal
A gyerekek a mutatóujjukat végig vezetik egy-egy fonalon. Nehezítsük a játékot, számok, betűk vagy szavak kirakásával. A gyerek vezesse végig az ujját pl. a „l” betűn.